söndag 20 januari 2013

Lägenhet i Orlando och vår lägenhet ute på försäljning

Har varit en intensiv vecka med mycket på jobbet och mycket annat, bland annat nedan.

Köp av lägenhet i Orlando

Fick i fredags samtliga closing dokument för att slutföra köpet av mitt townhouse i Orlando. Så snart är man stolt ägare av ett i stort sett nybyggt townhouse några mil utanför Orlando och nära Disney. Har i helgen gått igenom samtliga dokument och allt ser ut att vara i sin ordning, några frågor har skickats iväg som jag vill ha svar på innan jag signerar och skickar iväg pengarna.

Min andra lägenhet i Florida - Townhouse Orlando
Min andra lägenhet i Florida - Townhouse Orlando

Kommer efter jag genomfört detta köp att ägna ett helt inlägg med hur man går tillväga när man köper en lägenhet i Florida - checklista etc. Nu när jag genomfört två lägenhetsköp i Florida i närheten av Orlando så börjar man ju få lite kläm på det, även om det är väldigt mycket att tänka på såklart.

Jag skall också inom kort skriva ett inlägg med hur min löpande uppföljning av investeringarna ser ut, det är ju inte riktigt som att följa upp en aktieportfölj. Även om vissa likheter finns.

Lägenheten här hemma

I måndags var det fotografering och lägenheten lades ut i torsdags. Ser ut på Hemnet som en hel del varit inne och kikat, men säger ju inte så mycket om hur det hela kommer att gå. Har lite småsaker jag behöver fixa i veckan så lägenheten är i topptrim inför visningarna på söndag och måndag. Uppdaterar löpande hur försäljningen går.



2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Vi följer med spänning bloggen och dina framsteg, samtidigt som vi själva undersöker möjligheterna som finns. Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Tack Johan!

    Lycka till själva och tveka inte att höra av dig om ni har frågor.

    SvaraRadera