tisdag 16 juli 2013

Kvartalsvis utbetalning av hyresintäkter

Kvartal 2 - Mina lägenheter i Florida

Mina lägenheter i Florida
Mina lägenheter i Florida
Dags att hämta hem pengar igen från uthyrningen av lägenheter i Florida till Sverige. Under Q2 har inget oförutsett inträffat så det är maximal insättning till mitt USD konto här i Sverige. Lägenheterna i Florida har gett följande intäkter:
1 200 USD på lilla lägenheten i Titusville
2 500 USD på den stora lägenheten Orlando
Totalt 3 700 USD
Ger med dagens dollarkurs ca 18 000 kr.



Intäkterna blir större än vad de egentligen är på den stora då jag betalt HOA avgifter i förskott, orkar inte göra inbetalningar månadsvis. Även försäkringskostnaderna är betalda för båda på helår.

Måste säga att just det löpande kassaflödet är grymt nice med fastighetsinvesteringar. Har ju tidigare kört rätt hårt på börsen och just det löpande kassaflödet saknade jag verkligen där.

Nackdelen med lägenheterna i Florida är dock att det är väldigt svårt att veta exakt värde på dem i dagsläget. Gjorde en uppskattning för några veckor sedan som ni kan läsa om här.

Dags för halvårsbokslut

OaO



4 kommentarer:

  1. Kul att du fortsätter skriva, är en flitig läsare men var ett tag sedan jag kommenterade.

    Måste kännas skönt att ha plockat ut lite pengar och att det "fungerar" på riktigt. Det är bara att köra på!

    Har du bestämt vilket av de övriga investeringarna du ska satsa på i USA?

    SvaraRadera
  2. Nej, har du några tankar/förslag?

    SvaraRadera
  3. Har läst din blogg ett tag och alltid intressant läsning om ändock sällan den uppdateras :) Var själv och tittade på en lägenhet i titusville i Dec/Jan men blev inget intresse men tänkte nog för mycket på ur egen synvinkel än på just en investering och uthyrningsprospekt. Har du några tips på bra mäklare, sidor? själv tittar jag på de vanliga stora drakarna i USA men det är svårt att ta steget även om man tittar och räknar på det om och om igen :)

    Fortsätt blogga!

    SvaraRadera
  4. Ja, skillnad på investering och vad man själv vill ha.

    Titusville köpte jag via svenska investeringsgruppen, kändes skönt när det var första köpet.

    Andra köpet fick jag nyss om via en fastighetsinvesterare från Luxemburg, han tipsa om en mäklare i Orlando som var duktig på foreclosures.

    SvaraRadera