onsdag 31 juli 2013

Fina siffror från USA

Kort sammanställning

* BNP ökade 1,7 % Q2 (väntat 1,0 %)
* Privat konsumtion steg 1,8 % (väntat 1,6 %)
* Bostadsinvesteringar ökade med 13,4 %
Källa DI

Självklart kul för mig att bostadssiffrorna fortsätter komma in finfint. Mina lägenheter i Florida ser fortsatt ut att vara en bra investering även värdemässigt.

Senaste veckorna har det kommit ut objekt identiska med min lägenhet i Orlando för 125 000 USD, för 6 månader sedan köpte jag för 99 000 USD, så en fin värdestegring som gör att jag ser ut att kunna nå målet om en värdetillväxt på ca 35 % på den lägenheten i år.



4 kommentarer:

  1. Tack för en bra blogg!
    Har du kikat nåt på North Dakota?

    SvaraRadera
  2. Tackar.

    Läst lite kring det, har du bra koll på enheterna som finns att köpa där?

    Genererar de verkligen yields runt 50 %? Hur ser värdet ut om ett par år? osv?

    SvaraRadera
  3. Det var lite dom funderingarna jag också hade, men tror inte jag ska kolla mer åt det hållet. Har följt din blogg sen starten men precis börjat sätta mig in lite mer konkret i amerikanska fastighetsmarknaden och hur man går tillväga då jag nu letar efter en första investering att göra.

    Funderade på om objektet i Cleveland, som du skrev om för en månad sen, kunde vara nåt. Nu är det 8 enheter kvar enligt UPI, hur många var det när du började kolla?

    SvaraRadera
  4. Minns inte hur många som fanns då tyvärr.

    Jag har släppt Clevland och annat också för stunden. Tror jag avvaktar ytterligare investering ett tag, har inte riktigt den tiden som krävs närmsta månaderna. Mkt på jobbet osv.

    SvaraRadera