torsdag 12 juni 2014

Comeback

Blir bara längre och längre mellan gångerna jag skriver här i bloggen.

Beror till stor del på tidsbrist, vi är mitt uppe i ett husbygge och tvillingtjejerna på 1,5 år kör verkligen järnet all vaken tid :-)

Sen händer det inte så mycket med investeringarna, intäkterna taktar in som de skall.

Har haft lite strul med deklartionen i USA, måste styrka min identitet genom att antingen skicka in passet eller gå och få kopior på identiteten verifierad. Så det är lite smågrejer som man måste ta tag i hela tiden.

Den lilla tiden jag har till att kika på investeringar går till att scanna möjligheter i Sverige. Är sugen på att antingen starta ett bolag för markexploatering eller ett fastighetsbolag. I båda fallen skulle det röra sig om något i mindre skala, är beredd att själv gå in med max 1,5 Mkr och sedan kan jag tänka mig att ta in investerare på ca 40 % av bolaget. Ska försöka hinna med och skriva lite mer kring mina idéer kring dessa 2 olika spår.

Ni som vill följa vårt husbygge kan kika in här:
Vårt villabygge på Gudö

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot mer info angående eventuellt fastighetsbolag :)
    Har funderat i liknande banor men aldrig gjort slag i saken.

    SvaraRadera
  3. Skrvit om lite tankar i nytt inlägg precis.

    SvaraRadera
  4. SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
    Detta budskap är avsett för anställda, näringsidkare, lantbrukare och entreprenörer som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas med sin verksamhet. Få våra olika låne erbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränte sats på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för säkerheten för transaktioner och du har möjlighet att få till gång till din kredit i 72 timmar garanteras. Så kontakta oss för mer information, tack.

    E-post : georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp : +33 756924191

    SvaraRadera