torsdag 26 juni 2014

Intressant exploatering

Exklusiva bostadsrättsparhus

Hittade ett intressant objekt idag som kan vara värt att kika lite på.
Föreningen: Ekonomisk plan

Är en BRF med åtta lägenheter fördelat på 4 radhus där lägenheterna är 179 kvm respektive 86 kvm.

Föreningens anskaffningskostnad ligger på drygt 40 mkr eller ca 5 mkr per objekt (6,4 mkr den stora respektive 3,6 mkr den mindre)

Nu är jag verkligen ingen byggnadsingenjör, men eftersom jag själv håller på och bygger så skulle jag iaf gissa på att den totala kostnaden för tomt och byggnation av samtliga lägenheter inte överstiger 28 mkr. Skulle isåfall innebära en vinst på 12 Mkr på projektet.

Ovan stärker min tro på att mindre exploateringar kan vara väldigt lönsamma.

Någon som har några intressanta synpunkter?

Ni som vill följa vårt husbygge kan kika in här:
Vårt villabygge på Gudö

4 kommentarer:

  1. Vore roligt med fortsatta uppdateringar i bloggen, riktigt intressant!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det ser ut som denna blogg inte är aktiv längre men leter du efter fler objekt att köpa så säljer jag mitt hus just nu. Det ligger i Detroit, USA och är uthyrt. Läs gärna mer här och kontakta mig gärna om du är intresserad: http://www.blocket.se/stockholm/Hus_med_hyresgast_i_Detroit_14_30__avkastning_61580126.htm

    SvaraRadera
  3. Håller kalkylen har du ju ett ypperligt läge. Vore intressant hur det har gått med projektet nu, mer än ett år senare!

    SvaraRadera
  4. SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
    Detta budskap är avsett för anställda, näringsidkare, lantbrukare och entreprenörer som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas med sin verksamhet. Få våra olika låne erbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränte sats på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för säkerheten för transaktioner och du har möjlighet att få till gång till din kredit i 72 timmar garanteras. Så kontakta oss för mer information, tack.

    E-post : georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp : +33 756924191

    SvaraRadera